Ekonomi

Rekabet Kurulu kasım ayında reklamlara 2,7 milyon TL para cezası verdi

Ticaret Bakanlığı, “Kasım İndirimleri” reklamları başta olmak üzere Kasım ayında Reklam Komitesi gündemine getirilen 16 indirimli satış belgesi nedeniyle erteleme cezası dahil toplam 2,7 milyon para cezası verdi. Türk Lirasıİdari para cezası verilmesine karar verildi.

Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, Reklam Kurulu’nun 14 Kasım 2023 tarihinde gerçekleştirdiği 339 numaralı toplantıda tüketiciyi aldatan, yanıltan, deneyim ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlara idari yaptırımlar uygulandı. Haksız ticari faaliyetler.

Bu içerikte; Kasım ayında Meclis gündemine gelen, özellikle elektronik ticarette klasik haline gelen “Kasım İndirimleri” reklamları hakkında, Kasım ayında gündeme gelen 16 indirimli satış belgesine, durdurma cezası ve toplam 2,7 milyon lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi. .

Reklam Komitesi’nin bu ayki toplantısında görüşülen 176 belgeden 153’ünün mevzuata aykırı olduğu tespit edilirken, reklam ve ticari faaliyetleri durdurma cezası ile birlikte toplam 16,7 milyon lira idari para cezası verilmesine karar verildi. soru.

Böylece yılın ilk 11 ayında toplam 1.838 belge hakkında görüş ve değerlendirme yapan Kurul, 1.623 belge için de toplam 92,5 milyon lira idari para cezasının yanı sıra erteleme cezası verilmesine de karar verdi. yanıltıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilenler.

339 sayılı Yönetim Kurulu toplantısının ana gündem maddesini indirimli satış ilanları ve sağlık beyanı içeren reklamlar oluşturdu.

Özellikle kasım ayında gerçekleştirilen ve birçok üründe çeşitli oranlarda indirimlerin duyurulduğu “Efsane Kasım İndirimleri” ve “Büyük Cuma İndirimleri” olarak adlandırılan indirimli satış kampanyaları, Reklam Komitesi tarafından yakından takip edilmekte, yanıltıcı ve yanıltıcı olduğu gözlemlenmektedir. tüketicileri yanıltmak ve gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapıldığını öğrenmek. İndirimli satış reklamları ve algısı yaratan uygulamalara idari yaptırım uygulanıyor.

“Kasım İndirimleri” adı altında yayınlanan reklamlara 2,7 milyon lira idari para cezası uygulandı

Bu kapsamda, elektronik ticarette klasik haline gelen “Kasım İndirimleri” reklamları başta olmak üzere indirimli satış reklamları Reklam Konseyi tarafından incelendi ve uzaklaştırma cezasıyla birlikte toplam 2,7 milyon para cezası uygulandı. Bu ay Meclis gündemine getirilen 16 indirimli satış belgesi. Türk lirası idari para cezası verilmesine karar verildi. Bu doğrultuda Reklam Konseyi tarafından söz konusu indirimli satış kampanyalarına ilişkin kontroller önümüzdeki dönemde de devam edecek.

Öte yandan tüketici sağlığına yönelik dönemsel reklamların mevsimsel değişikliklerle ön plana çıktığı görülüyor. Bu kapsamda besin takviyeleri ve kozmetik ürünler gibi doğrudan tüketici kullanımına yönelik ürün reklamları da Kurul tarafından titizlikle takip edilmekte ve incelenmektedir. Bu kapsamda tüketiciyi olası faydaları konusunda yanıltan, kamu sağlığına zarar veren, mevzuata aykırı reklamlara idari yaptırımlar uygulanmaktadır.

Hibya Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu